Thursday, January 25, 2007

Si vis omnia tibi subicere te subice rationi (Seneca)


“ - Oamenii din lumea ta, a zis Micul print, oamenii nu gasesc ceea ce cauta…

- Nu gasesc, am acceptat eu.


- Cand te gandesti ca ar putea gasi ceea ce cauta intr-o singura roza, intr-un singur strop de apa…


- Da, fireste, am acceptat eu. Si Micul print a adaugat:


- Dar ochii sunt orbi. Trebuie sa cauti cu inima. Nu vezi bine decat cu inima. Ochii nu vad esentialul.”



(Antoine de Saint-Exupéry)



Este de-a dreptul trist. Foarte trist. Dar adevarat. Caci toata viata am alergat dupa raspunsuri, strivindu-mi mintea cu ideile complicate lui Nitsche, Freud si alti filozofi nebuni. Si pentru ce? … Ca la 26 de ani sa inteleg ca na, da-o dracului de logica ca tot inima ti-o ia inainte…

Cu siguranta inveti sa manipulezi oamenii, sa-ti controlezi mintea si sa-ti linistesti sufletul. Insa...

In popor se spune "asculta-ti inima" si daca stii cum sa faci acest lucru ea iti va arata drumul.

Sunt sigura ca ati trait sentimentul luarii unei decizii gresite - imediat dupa ce ati luat-o, ca si cum ceva sau cineva din interiorul tau te-ar fi spus acest lucru, insa argumentele logice erau atat de puternice incat ai perseverat in decizia luata.

Eu intotdeauna am fost adepta adevarului logic, pur, demonstrabil. Insa trebuie sa recunosc ca cateodata ratiunea mea a fost indusa in eroare de anumite informatii gresite sau de lipsa informatiilor corecte si cu trecerea timpului mi-am dat seama ca a fost o decizie gresita. Si de atunci m-am tot intrebat de ce nu mi-am ascultat vocea interioara, “vocea inimii”.

Intr-adevar, mesajele ei sunt greu de descifrat. Insa cu cat dai mai multa atentie inimii, cu atat inveti s-o intelegi mai bine...

Se sa mai spun?...Ma simt prinsa intre logica rationala si ganduri intuitive, intre minte si inima ca un paianjen prins intre doua geamuri ale ferestrei.

Nu mi-as dori sa ma schimb. Prefer sa ma bazez pe fapte reale si gandirea critica, rece si pozitiva decat sa merg printre nori. Prefer sa raspund la evenimente spontan, flexibil, altruistic decat sa planific minutios inainte si sa-mi bat capul cu raspunsuri pe care nu am cum sa le obtin.

Si totusi, sa nu uit ca inima imi vorbeste…

No comments: